segeryAby samochód działał sprawnie muszą w nim sprawnie działać tysiące mechanizmów. Jednym z nich są segery. Są to pierścienie osadnicze które chronią części obrotowe, korbowe.

Seger chroni m.in. tłoki w samochodzie przed ich ścieraniem się. Oprócz tego segerów używa się także do ochrony łożysk, tarcz i kół zębatych. Są to części, które montuje się na osiach lub wałach, a także w różnego rodzaju otworach, dlatego właśnie wyróżnia się segery do otworów i na wałki i osie.

Seger w samochodzie.

Pierścienie segerato urządzenia uniwersalne szeroko stosowane w samochodach, choć rzadko kto zdaje sobie sprawę z ich istnienia. Sprawność działania segera sprawdza się przez rozebranie cylindra hamulcowego i sprawdzenie jego stanu po wyjęci tłoka. Tylko w ten sposób można się bowiem dostać bezpośrednio do segerów. Dowiedz się więcej przechodząc na stronie: mpz.com.pl

Montowanie segerów.

Warto też wiedzieć, że zakładanie segerów na części samochodowe, np. na tłoki musi się odbywać według określonych reguł. Przede wszystkim segerami nie powinno się zajmować bez specjalnych narzędzi. Są to specjalne szczypce, którymi wyciąga się i wkłada seger do konkretnego kanaliku. Nie można wyciągać segerów ręcznie, gdyż najczęściej skutkuje to połamaniem tej części, a poza tym można zaszkodzić także sobie – pierścień segera może po prostu „wystrzelić”, nawet w oko wyciągającej go osoby.

Ważne jest też, by przy tego typu pracach nie używać nadmiernej siły, montowanie segerów wymaga bowiem dużej precyzji. Tego typu szczypce mają też najczęściej wymieniane końcówki, można więc w ten sposób zając się zarówno segerami wewnętrznymi jak i zewnętrznymi. Segery rzadko się też naprawia. Praktycznie mówiąc segery nie są reperowane a raczej wymieniane, wtedy, kiedy otwory są już zbyt duże, mechanicy raczej nie podejmują się wymiany segera, choć nie jest to reguła.